Понедельник, 21.08.2017, 00:58
Профсоюз СПД «АЛЧЕВСЬКИЙ ТЕРЕН ЛУГАНЩИНИ»

Єдність – до віку!

Захист – сьогодні!

Законність – назавжди!

Гідність – над усе!

Главная | Регистрация | Вход Приветствую Вас Гость | RSS
Меню сайта
Поиск
Главная » 2011 » Март » 17 » Що очікує спрощену систему оподаткування?
22:07
Що очікує спрощену систему оподаткування?
На початку лютого 2011 року розпочала свою роботу Рада підприємців при Верховній Раді України, що стала своєрідним інструментом публічного захисту прав та свобод підприємців. Загалом, Рада планує займатися жорстким моніторингом тих рішень, які приймаються в парламенті та ініціювати рішення, необхідні для розвитку економіки та малого бізнесу. Чи стане, як передбачається, Рада ефективним інструментом зворотнього зв’язку в сфері економічної політики держави, без сумніву, покаже час. Однак, варто відмітити, що вже сьогодні існує прогресивний доробок в її активі. Мова йде про розробку Проекту Закону «Про спрощену систему оподаткування».

Передісторія цього законопроекту наступна.
Податковий кодекс, який був прийнятий в цьому році, мабуть, ввійде в історію як такий «що наробив найбільше шуму». Суперечки, дебати, обговорення не скінчаються навіть після набрання ним чинності. Найбільш резонансним аспектом цього Закону, безумовно, стала дія спрощеної системи оподаткування для фізичних осіб-підприємців. Активними акціями протесту підприємці домоглися значних поступок влади в цьому питанні. Так, дія Указу Президента 1998 року «Про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності суб’єктів малого підприємництва» з рештою була продовжена, таким чином, залишаючи змогу ФОП й надалі працювати як «спрощенцям».

Однак, Президент України Віктор Янукович одразу після прийняття Податкового кодексу доручив протягом шести місяців розробити законопроект щодо внесення змін до спрощеної системи оподаткування. На практиці виявилося, що з одного боку законопроект про спрощену систему оподаткування розробляється Комітетом Верховної Ради України з питань промислової і регуляторної політики та підприємництва у рамках діяльності Ради підприємців при Верховній Раді України, до якого входять близько 200 громадських організацій, представлених в 24 областях України, а з іншого – Радою підприємців при Кабінеті Міністрів України. Що стосується діяльності останнього, то Мінфін запропонував для законопроекту взяти за основу проект закону, розроблений Всеукраїнським об'єднанням малого і середнього бізнесу "Фортеця". Зокрема, документом передбачається зберегти спрощену систему оподаткування, і зміни спрощеної системи оподаткування ввести в дію не раніше 2012 р. Під час останнього засідання робочої групи здійснено постатейний аналіз редакції законопроекту. Незважаючи на те, що до більшості статей був знайдений компроміс і враховані зауваження Міністерства фінансів України, однак не вирішеними залишилися ключові питання, а саме: види діяльності, на які поширюється спрощення система оподаткування, ставки єдиного податку для юридичних та фізичних осіб, ведення обліку і складення звітності платниками податку та граничний обсяг виручки для юридичних та фізичних осіб.

Що стосується Проекту Закону «Про спрощену систему оподаткування» Ради підприємців при Верховній Раді України, то його концепція вже схвалена громадськістю за результатами громадських слухань представниками Ради підприємців при ВР та представлена широкому колу громадськості. Та перш ніж перейти до його основних положень, хочу сказати кілька слів в цілому про спрощену систему оподаткування. По-перше, функціонування спрощеної системи дає змогу знизити корупційний чинник, вплив якого у повній мірі зазнають підприємства – платники податків за загальною системою оподаткування. По-друге, спрощення податкового адміністрування стимулює розвиток саме малого бізнесу, для якого ведення бухгалтерського обліку у повній формі є вкрай витратним та недоцільним, а у деяких видах діяльності просто неможливим. Це сприятиме збільшенню кількості самозайнятого населення. По-третє, наявність суттєвого прошарку дрібних підприємців створює висококонкурентне середовище для ведення більшості видів економічної діяльності та забезпечує виробництво дешевих товарів та послуг. А якщо ж до зазначених переваг для підприємців додати суттєві переваги для держави у вигляді чітко прогнозованих, практично безризикових, авансових надходжень до бюджету, що, до того ж, легко адмініструються, то доцільність подовження життя спрощеної системи оподаткування не викликає жодних сумнівів для фахівців.

Отже, переваги такої системи очевидні. Для її успішного втілення на практиці, відповідно до запропонованого законопроекту Ради підприємців при ВР України, передбачається наступне. В першу чергу, встановити 5 категорії платників єдиного податку - фізичних осіб-підприємців.

До 1-ї категорії відносяться самозайняті особі, що займаються будь-яким видом діяльності, крім передбачених 4 та 5 категоріями та не мають найманих працівників. Річний обсяг виручки пропонується встановити до 300 тис. грн. Єдиний податок буде становити 20-50 грн. Оплата послуг, наданих 1-ою категорією не відноситься до витрат юросіб. Запроваджуються канікули на 5 років. Облік – не ведеться. Фактично, ця категорія – аналог нинішнього фіксованого податку. Новацією є те, що дані особи можуть залучати до свого бізнесу членів своїх сімей, 7 днів на місяць, без будь-якого документального оформлення трудових відносин.

До 2-ої категорії відносяться фізичні особи, що займаються будь-яким видом діяльності, крім передбачених 4 та 5 категоріями та має найманих працівників, але не більше 10 людей. Річний обсяг виручки пропонується обмежити 1,5 млн. грн. Що стосується ставки податку, то він пропонується у розмірі 50-100 грн, якщо виручка до 500 тис.грн., 100-200 грн. - якщо виручка становить 500 тис.грн – 1 млн.грн. та 200-300 грн, якщо виручка становить 1 млн.грн.- 1,5 млн.грн. Оплата послуг, наданих 2-ою категорією не буде відноситися до витрат юросіб.

До 3-ої категорії будуть відноситися фізичні особи, що займаються будь-яким видом діяльності, що мають будь-яку кількість найманих працівників. Річний обсяг виручки пропонується - до 3 млн. грн. Єдиний податок становитиме 3% від обсягу виручки, але не менше 300 грн. і оплата послуг, наданих 3-ою категорією буде відноситися до витрат юросіб.

4-а категорія – це тільки самозайняті особи, без права найму працівників, що здійснює діяльність лише у сфері права, бухгалтерського обліку та аудиту, консалтингу, маркетингу, інжинірингу, інформатизації, рекламної діяльності, або є страховим агентом. Річний обсяг виручки пропонується до 200 тис.грн., а ставка єдиного податку - 20-100 грн. Пропонується не відносити оплату послуг, наданих IV категорією до витрат юросіб.

І нарешті,5-а категорія – це тільки самозайняті особи, без права найму працівників, що здійснює діяльність лише у сфері права, бухгалтерського обліку та аудиту, консалтингу, маркетингу, інжинірингу, інформатизації, рекламної діяльності, або є страховим агентом. Річний обсяг виручки пропонується також до 200 тис.грн., але ставка єдиного податку значно вище - 200-500 грн., тому що оплата послуг, наданих цією категорією буде відноситися до витрат юросіб.

Що стосується спрощеної системи оподаткування для юридичних осіб, то її можуть застосовувати ті з них, які мають найманих працівників, але не більше 50 людей, річний обсяг виручки до 10 млн. грн. При цьому пропонується податок на рівні 3% для платників ПДВ та 5% для неплатників ПДВ, за умови річного обсягу від реалізації товарів та послуг не більше 5 млн.грн, та відповідно 5% та 7%, якщо виручка від реалізації буде більшою.

Слід також визначити ті категорії, на які загалом не буде розповсюджуватися спрощена система оподаткування. Зокрема, це:

- суб’єкти господарювання, які провадять діяльність у сфері фінансового посередництва, банки, кредитні спілки, ломбарди, лізингові компанії, довірчі товариства, страхові компанії, установи накопичувального пенсійного забезпечення, інвестиційні фонди і компанії, інші фінансові установи

- суб’єкти підприємницької діяльності, у статутному фонді яких частки, що належать юридичним особам (учасникам і засновникам зазначених суб’єктів та які не є суб’єктами малого підприємництва) перевищують 25% (крім суб’єктів малого підприємництва, які надають житлово-комунальні послуги)

- реєстратори цінних паперів, суб’єкти малого підприємництва, які провадять діяльність у сфері грального бізнесу, здійснюють обмін іноземної валюти, суб’єктів малого підприємництва, які провадять діяльність з управління підприємствами, допоміжну діяльність у сфері державного управління, або здійснюють видобуток та реалізацію корисних копалин, а також на суб’єктів малого підприємництва, які здійснюють видобуток та виробництво дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення

- суб’єкти малого підприємництва, які є виробниками підакцизних товарів, провадять господарську діяльність, пов’язану з експортом, імпортом, оптовим продажем підакцизних товарів та роздрібним продажем підакцизних пально-мастильних матеріалів (крім продажу ПММ (в ємностях до 20 літрів) та роздрібного продажу пива)

- суб’єкти малого підприємництва, які провадять спільну діяльність

- суб’єкти малого підприємництва, які надають послуги у сфері телерадіомовлення

- фізичні особи-підприємці, які надають в оренду житлові приміщення загальною площею що перевищує 100 кв. метрів та нежитлові приміщення (споруди, будівлі) та/ або їх частини сумарна орендована площа яких перевищує 300 кв. метрів, а також юридичні особи, які надають в оренду земельні ділянки несільськогосподарського призначення, що перебувають у їх власності, загальною площею більше 20 соток

До особливостей системи адміністрування податків для малого бізнесу можна віднести:

а) введення безстрокового свідоцтва;

б) фізичні особи на вибір застосовуватимуть РРО без фіскальної пам'яті або не фіскальні товарні чеки;

в) ФОП вестимуть книгу обліку доходів, а юр.особи - бухгалтерський облік та складатимуть фінансову звітність у встановленому законодавством порядку.

У разі здійснення діяльності, при якій не може застосуються спрощена система або у разі перевищення дозволеного об'єму виручки, доход, отриманий платником єдиного податку в результаті здійснення такої діяльності або перевищення, оподатковується за ставкою:

- для юридичних осіб – подвійний розмір ставки до кінця календарного року.

- для фізичних осіб-підприємців – 15% від отриманої в результаті вказаних порушень виручки до кінця календарного року, у якому відбулися порушення.

Замість висновків хочу підкреслити переваги такої системи для ФОП. По-перше, розширюється обсяг виручки, що дає право сплачувати єдиний податок. По-друге, встановлюються мінімально можливі ставки єдиного податку. По-третє, ставки єдиного податку не збільшуються при використанні найманої праці. По-четверте: для самозайнятих осіб з обсягом виручки не більше 300 тис. грн. пропонується запровадити мінімальну ставку єдиного соціального внеску, який направляється виключно на пенсійне страхування. Сплата додаткових внесків до фондів соціального страхування здійснюється добровільно. По-п'яте, для працюючих пенсіонерів та інвалідів пропонується відмінити сплату ЄСВ (єдиного соціального внеску). По-шосте, запроваджується максимально простий облік провадження підприємницької діяльності: ведення книги обліку доходів. Що важливо: свідоцтво платника єдиного податку видається безстроково. По-сьоме, фізичні особи на вибір застосовують реєстратори розрахункових операцій без фіскальної пам'яті або не фіскальні товарні чеки.

Переваги для юридичних осіб, не менш важливі, а саме: розширюється обсяг виручки, що дає право сплачувати єдиний податок, ставки єдиного податку знижуються у 2 рази порівняно з чинними ставками, свідоцтво платника єдиного податку видається безстроково.

Хочу відмітити, що Указ Президента України "Про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності суб’єктів малого підприємництва” набрав чинності у період дії перехідних положень Конституції України і, на сьогодні, не може бути змінений як Президентом України, оскільки це виходить за межи його повноважень, так й Верховною Радою України, тому що не є актом, прийнятим Верховною Радою України. У зв‘язку з цим, єдиною можливістю врегулювання порушених питань оподаткування на законодавчому рівні є прийняття цього Закону.

Тетяна ПАВЛЮК - Президент Федерації оцінювачів бізнесу та інтелектуальної власності, член Ради підприємців при Верховній Раді України
Просмотров: 343 | Добавил: gokor | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Календарь
«  Март 2011  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
Архив записей
Наш опрос
Оцените мой сайт
Всего ответов: 21
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
Copyright MyCorp © 2017